piątek, 1 lutego 2013

OWOCOWY SERNIK Z TOFU

 

Do pieczenia serników-tofurników zainspirowały mnie przepisy znalezione na blogu arbuzowedaiquiri. Najpierw upiekłam sernik kokosowy i ... zakochałam się. Dotąd nie wierzyłam, że sernik bez sera może smakować sernikiem... Spodziewałam się raczej czegoś mdłego w smaku, nijakiego... A tu proszę! Prawdziwy serniczek z kokosem i nutą cytrusową... Pyszny. Tym razem wersja wieloowocowa.



Składniki (na 3 kokilki o średnicy 11cm i wys. 4,5cm):

300g naturalnego tofu
szklanka wiórków kokosowych (użyłam wiórków od mleczka kokosowego)
3 łyżki mleka kokosowego lub wody
1,5 łyżki stewii
2 łyżki syropu z agawy
łyżka ekstraktu cytrynowego lub skórka starta z cytryny
łyżka soku z cytryny
3 łyżki otrąb gryczanych
pół łyżeczki cynamonu
garść rodzynek
banan
3 garście mrożonej mieszanki owocowej

Tofu, wiórki, mleko, słody, sok z cytryny, otręby, cynamon oraz banana zmiksować. Dodać rodzynki, wymieszać. "Ciasto" rozłożyć do kokilek lub innej formy. Na wierzchu ułożyć owoce, lekko docisnąć dłonią. Piec ok. 40 minut w 180 stopniach.



5 komentarzy: